Papan Kenyataan

Untuk menghantarkan sebarang maklumat kepada kami sila hantar ke p3umct11@gmail.com .~Siti Baiduri



Friday, March 25, 2011

HARAKAH DAILY KATA "MALANGNYA RAKYAT , PEMIMPIN UMNO/BN MACAM SERIGALA JAGA KAMBING"

Salam , hari ini saya posting sesuatu yang lain sikit . Keratan akhbar ini saya petik daripada HARAKAH DAILY ONLINE bertarikh 25hb MAC 2011 dengan cerita seperti di bawah . 


KUALA LUMPUR, 25 Mac: Ketika pemimpin dan tukang juak Umno atas nama pakar ekonomi mengutuk dan memperlekehkan Buku Jingga Pakatan Rakyat, tiba-tiba Datuk Seri Najib Tun Razak mengulangi sekali lagi kehilangan RM52 bilion saham bumiputera.


Semuanya lambang kebijaksanaan Umno menjaga orang Melayu di negara ini,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.
PAS, katanya hendak dengar juga komen daripada pakar-pakar ekonomi yang akan memberi komen mengenai kehilangan peruntukan saham kepada bumiputera.
Selama ini, ujarnya penganalisa itu hanya membuat analisa mengenai janji 100 hari Pakatan Rakyat, tetapi tidak pernah membuat analisa secara menyeluruh tentang Buku Jingga.
Menurutnya, perkara prinsip yang diketengahkan di dalam Buku Jingga seperti soal ketelusan, melawan rasuah dan penindasan tidak dibincang dalam setiap komen mereka.
Beliau menambah, perkara asas yang mengukuh  sebuah kerajaan yang hebat tidak pernah diuar-uarkan oleh penganalisa politik dan ekonomi yang menjadi pengampu kepada BN.
Pada hal, katanya sifat berhemah dan berjimat cermat serta tidak rasuah di dalam kerajaan PR menyebabkan wang ini dipulang balik kepada rakyat dalam bentuk perkhidmatan.
“Contohnya kerajaan Kedah dalam Bajet 2010  telah berlaku lebihan sebanyak RM 19 juta,” katanya.
Begitu juga, tambahnya kemampuan kerajaan Kelantan yang sudah melebihi 20 tahun memerintah.
Beliau berkata, sebenarnya prinsip yang terdapat dalam Buku Jingga yang merakyatkan ekonomi seperti program kifalah, air percuma, tuisyen rakyat, menaikkan gaji guru Kafa sudah dilaksanakan dilaksanakan di negeri PR.
PAS, ujarnya merasa pelik dengan teori ekonomi songsang Umno, jika untuk kepentingan rakyat maka bankrap, tetapi jika untuk kroni ia sebagai membantu ekonomi orang Melayu.
Tambahnya lagi, alangkah bahagianya rakyat Malaysia jika  mendapat pemimpin seperti PR yang boleh menggunakan dana saham bumiputera yang lesap sebanyak RM52 bilion.
“Kalau wang ini diuruskan oleh pemimpin yang baik nescaya tidak ada lagi rakyat yang tidak bertanah dan berumah.
“Malang sungguh rakyat Malaysia memperolehi pemimpin seperti pemimpin Umno BN seperti serigala menjaga kambing,” ujarnya.
"WAJAH SEBENAR HARAKAH DAILY"
Komen saya : PAS sentiasa salahkan kerajaan dan UMNO/BN tanpa fakta yang kukuh dan baik . Harakah Daily dari dulu sampai kini sentiasa memberikan cerita dan berita fitnah . Masih tidak mahu bertaubat . Selama hidup di Malaysia adakah pemimpin PAS yang hidup dalam kedaifan ? Ada ke yang miskin keterlaluan ? Yang kita nampak rakyat tambahan di negeri Kelantan semakin hidup serba kekurangan . 20 tahun memerintah apa kemajuan yang di bawa oleh Nik Aziz dan konco-konconya kepada rakyat di Kelantan ? Segala kemudahan infrastruktur di bina dan di bawa oleh Kerajaan Pusat . Mengata orang paku serpih , mengata orang PAS yang lebih . Jangan asyik salahkan kerajaan tidak membantu atau kerajaan macam serigala . Siapa serigala sebenar ? Renung-renungkan dan fikir-fikirkan . 

No comments:

Post a Comment