Papan Kenyataan

Untuk menghantarkan sebarang maklumat kepada kami sila hantar ke p3umct11@gmail.com .~Siti Baiduri



Friday, June 3, 2011

PAS DAN UMNO BEKERJASAMA?

PAS sedia bekerjasama dengan Umno untuk hal-hal tertentu tetapi sama sekali tidak akan berpakat dengan parti nasionalis itu."Dengan Umno, kerjasama boleh tetapi untuk pakat tak ada. Bincang untuk pilihan raya adil dan lebih demokratik, kita bersedia," kata Abdul Hadi dalam sidang medianya tengahari tadi.

Abdul Hadi berkata, pelbagai kerjasama yang telah PAS buat dengan Umno termasuk dalam isu nukleur, Palestine dan juga berusaha sama-sama untuk menghadapi masalah ekonomi melalui Majlis Perunding Ekonomi Negara (Mapen).

PAS cakap berbelit-belit . UMNO juga di salahkan . Nak menulis pun rasa meluat pasal perangai PAS ni . Cakap tak serupa bikin . 

Saturday, May 14, 2011

DI UGUT CULIK PULAK!....

Tak habis-habis nampaknya 'keluarga 69' si anUwar ibrahim ni . Lepas satu-satu isu di pertontonkan buat rakyat Malaysia . Semua isu di buat untuk mengalih pandangan dan fokus rakyat dengan isu panas lain . Dalam hal ini tentang video seks . Sebab nak alih perhatian si anak pulak buat laporan polis menuduh ada pihak mengugut untuk menculik beliau . Sungguh kuat kesetiaan seorang anak bernama Nurul Izzah ini mempertahankan bapanya . Itu memang bagus , memang tanggungjawab si anak untuk mempertahankan si bapa yang sudah tua , uzur dan tidak bermaya tapi kena tengok juga situasinya . Kalau nak mempertahankan si bapa dalam kes seks dan liwat tak payah la wahai si anak . Sandiwara terbaik dari keluarga si anUwar ini . Masa semakin hampir untuk berundur . Usah menyusahkan rakyat lagi . Sudahlah.....

Lebih baik dah afdal dan sebaiknya Puan Nurul Izzah jenguk-jenguk masalah rakyat di kawasan sendiri . jangan asyik sibuk dengan benda lain dan perkara lain . Ingat ler...beringat ler....kena ingat ler......


Tuesday, May 10, 2011

Selamat ulangtahun UMNO ke 65

Sedar tak sedar UMNO dah mencapai ulangtahun ke 65 . Satu tempoh yang panjang dalam menerajui pucuk kepimpinan negara . Dan selama itu juga UMNO telah membuktikan kematangan dan juga kebajikan yang UMNO lakukan demi rakyat bukannya omongan kosong atau seumpama melepaskan batuk di tangga . Sememangnya UMNO memberikan keamanan terhadap negara , terhadap rakyat berbilang kaum dan bangsa .

Tetapi dalam mengharungi detik-detik gembira,suka dan duka sikap segelintir rakyat yang tidak bersyukur amat memedihkan hati dan perasaan . Pembangkang terus memburukkan negara dan juga UMNO yang di katakan menindas rakyat . Mereka tidak pernah bersyukur dan tidak mungkin akan bersyukur .

Walau apa pun TAHNIAH UMNO!!!!HIDUP UMNO!!!!....teruskan membela rakyat....
Saya tinggalkan dengan klip video di bawah ini tentang erti kemerdekaan...tanpa UMNO tiada kemerdekaan....tidaklah kita akan hidup seperti sekarang.....Teruskan perjuangan UMNO membela rakyat tanpa mengira kaum....1-Malaysia teruskan misi dan usaha!!!!.....

Tuesday, April 19, 2011

PAS SERONOK JADI BONEKA


PAS terus menjadi boneka DAP dan PKR . Sampai bila mahu menjadi kuda tunggangan DAP . Walaupun hamPAS kalah teruk di Sarawak dengan tidak memenangi satu kerusi pun Pok Nik masih lagi mampu tersenyum dan mengatakan bahawa itu satu petanda yang amat baik dalam perkongsian kuasa politik di dalam Pakatan Haram . Dan Pok Nik sangat gembira . 
Demi kuasa yang sedikit dan impian untuk menawan negara daripada Kerajaan BN , Pok Nik sanggup menjual parti dan juga maruah bangsa dan agama . Bukan sesuatu yang menghairankanlah apabila Pok Nik pernah katakan dia tak berbangga menjadi Melayu . Dan demi kuasa yang sedikit juga Pok Nik biarkan hamPAS menjadi boneka DAP . 
Kalau dulu Pok Nik mengatakan UMNO itu kafir kerana bergabung dengan MCA , Gerakan dan lain-lain tapi kini Pok Nik mengubah pulak fatwanya dengan mengatakan bergabung dengan parti bukan Islam bersama PAS demi memusnahkan UMNO adalah halal . 


Monday, April 18, 2011

MANA JANJI ANuWAR ?!!!!!

Mana janji AnuWar ? Mana AnuWar sekarang ni ? Mana dia kenyataan media AnuWar berkenaan apa yang di dedahkan oleh bloggers upahan AnuWar iaitu RPK ? Masa tempoh berkempen di Sarawak AnuWar kata tunggu habis pilihanraya Sarawak dia akan adakan "press conference" untuk menyangkal segala tuduhan buruk RPK terhadapnya . Malah AnuWar juga kata akan merungkai isu jam Omega dan isu pelaku seks dalam video kontroversi . Tapi sampai sekarang AnuWar membisukan diri . Menghilangkan diri .

Ada sumber beritahu AnuWar sekarang ada di London untuk melakukan pembedahan membuang selulit dan lemak di bahagian "perut boroi" nya itu . Betul kah AnuWar ? Kalau tidak bersalah mengapa sampai ke sana pergi . Atau pergi nak cari jam Omega yang sama "pattern" dalam bilik hotel tu ke ? It's okay la Encik AnuWar , lakukan saja apa yang mahu nanti sampai masa kena juga di panggil mengadap kan . Kami rakyat Malaysia yang mahukan kebenaran menunggu dengan penuh sabar akan segala pembohongan yang di cipta oleh Encik AnuWar .


Saturday, April 16, 2011

PAKATAN HANCUR DI SARAWAK!!!


Ketika artikel ini saya tulis saya percaya peraih-peraih undi pembangkang sedang giat melakukan bermacam-macam cara taktik kotor untuk menang . Dalam twitter , facebook , blog-blog dah tersebar bermacam-macam khabar angin yang di cipta oleh pemimpin pembangkang . Dan macam-macam fitnah di lemparkan untuk BN . Daerah Mengundi yang mana masih lagi di jalankan pengiraan undi pun pembangkang sudah umumkan mereka menang . Pembangkang makin di kuburkan di Sarawak . AnuWar Ibrahim juga sudah bersembunyi entah di mana hinggakan sesiapa pun tidak dapat menemui . Ada juga kata sudah lari ke luar negara . Ada kata sembunyi di bawah ketiak Jijah dan juga sembunyi di belakang Azmin Ali . Itulah akibatnya apabila terlalu ingin memburukkan kepimpinan kerajaan sedia ada . Semua taktik kotor tak menjadi malah memakan diri sendiri . Jom!kita tukar kerajaan negeri Sarawak laung AnuWar , Kit Siang dan calon-calom pembangkang lain . Tapi akhirnya membunuh diri sendiri . Terima kasih kepada rakyat Sarawak yang percayakan kepimpinan sedia ada . Walaupun keputusan rasmi belum di umumkan namun BN semakin menuju kejayaan yang selama 40 tahun di capai ....TAHNIAH!!!

Friday, April 8, 2011

BLOGGERS PEMBANGKANG MAKIN TERDESAK

MARI , MARI TUAN DENGAR INI CERITA..PASAL SORANG BLOGGERS PEMBANGKANG YANG MAKIN TERDESAK NAK SPIN PASAL ISU VIDEO SEKS . Setelah di hentam oleh bloggers yang sokong UMNO/BN tentang isu video seks tu dan macam-macam lagi bloggers pembangkang dah tak dapat duduk diam . Maka dengan itu keluarlah artikel ini di LAMAN BLOG http://ajijoi.blogspot.com . 

PETIKAN ARTIKEL...dengan tajuknya
"Muka macam Anwar, badan macam Najib?"
Ramai yang marah-marah apabila video yang didakwa sebagai video lucah seorang pimpinan tertinggi pembangkang dimuatnaikkan ke dalam laman video Youtube sehingga semua peringkat umur rakyat Malaysia dapat menontonnya. Jika sebelum ini, hanya wartawan terpilih sahaja yang bertuah mendapat jemputan tayangan video tersebut di sebuah hotel eksklusif.
Ramai juga yang kehairanan dan tertanya-tanya, bagaimana video yang telah diserahkan kepada pihak polis boleh terlepas ke alam maya?

Mungkin segala apa yang berlaku mengenai video lucah tersebut satu persatu berjalan mengikut seperti yang telah dirancang. Jangan ditanya mengapa polis masih tidak mengambil tindakan terhadap trio Datuk T yang lepas bebas sehingga hari ini, bagaimana video tersebut ditayangkan di merata ceruk negara dan kini menyusup masuk ke setiap rumah yang berinternet, bukan sahaja dinegara kita malah seluruh dunia.

Biarpun video yang dimuatnaikkan ke dalam laman youtube itu hanya sebagai 'pembuka selera' sekitar seminit lebih berbanding dengan video asal yang berdurasi selama hampir setengah jam, ianya lebih berbentuk 'rahmat' kepada pihak pembangkang. Terutamanya Anwar sendiri.
Jika sebelum ini, semua penyokong Anwar menghentam 'pembikin filem' lucah ini tanpa menontonnya terlebih dahulu. Hentaman itu pula dilantunkan dimasa faktanya masih di awang-awangan, segalanya menggunakan logik akal. Mana mungkin Anwar berbuat begitu, kata mereka membela.
Dengan adanya 'teaser' video tersebut sedia ditonton di laman youtube, semua rakyat boleh menyaksikannya dengan mata kepala sendiri untuk menilai akan 'ketulenan' dakwaan yang dilemparkan kepada Anwar. Video tersebut telah disahkan tulen oleh pihak polis tetapi apa yang dimahukan oleh orang ramai adalah pengesahan ketulenan pelakon video tersebut. Benarkah Anwar ataupun pelanduk dua serupa?
Tidak dinafikan video tersebut bisa berkesan kepada penonton yang hanya melihat di permukaannya sahaja dan mungkin juga terus mengiyakan bahawa memang Anwarlah yang mereka saksikan bertuala di dalam bilik hotel dengan seorang gadis berkulit putih.
Manakala bagi penonton yang sedikit teliti, dengan sekali tonton sahaja mereka bisa menemui beberapa kejanggalan yang terpapar di video tersebut. Banyak persoalan akan menerjah keminda mereka, mengapa begitu dan mengapa begini. Tidak akan terus menelan bulat-bulat tetapi akan mengunyahnya dahulu.
Rata-rata komentar orang ramai yang menonton video tersebut akan berpusat kepada susuk tubuh 'pelakon' itu berbanding dengan bentuk badan Anwar sendiri. Bahu yang lebar dan bongkok, berbuah dada dan perut yang buncit memang jauh sekali daripada potongan badan Anwar. Tetapi lebih kepada susuk tubuh Najib, ada juga yang mengandaikannya begitu . ....
Adui , nak tergelak pulak sebab si penulis artikel ni tak nampak ke rambut pun dah warna lain-lain . Macam mana nak samakan dengan DS Najib . Kena ingat juga isu perut buncit ini AnuWar sendiri yang cakap bukan media yang tulis . Dan kalau benar tayangan seketika ini memberi 'rahmat' kepada pihak pembangkang mungkin benar juga sebab selepas di adakan solat hajat maka satu persatu 'rahmat' itu di bongkarkan . Satu persatu keaiban AnuWar di pertontonkan di khalayak ramai . Sendiri mau fikir la selepas ini . Segalanya kian terbongkar . Jangan lagi menipu rakyat dengan drama yang masih panjang skripnya . Pengarah AnuWar , pelakon AnuWar dan penulis skrip juga AnuWar . Tapi cerita penamat drama ini dah semakin membelit pengarahnya sendiri . Akhir kata nanti "HAI , HAI BYE , BYE LA......"



Wednesday, April 6, 2011

PAS DAH MUAK DENGAN ANuWAR

Kenapa saya tulis artikel dengan tajuk seperti di atas ? Puak PAS jangan pula marah dan cepat nak melenting . Artikel kali ini lebih kepada persoalan kenapa PAS mendiamkan diri atas isu video seks terbaru AnuWar . Kenapa tiada kenyataan media yang rasmi daripada kepimpinan PAS .Yang kedengaran cuma langau-langau pengikut PAS yang bercakap di facebook , blog-blog dan juga di kedai-kedai kopi . Mana Nik Aziz , Haji Hadi , Saifuddin dan lain-lain ? Bila PKR mengadakan press conference membela AnuWar mana wakil-wakil dari PAS ? Tidak mahu campur tangan atau sudah muak dengan PKR terutama AnuWar ?

Mungkin kita faham PAS tidak mahu campurtangan tetapi bukankah PAS pernah berjanji sehidup semati akan bersama dengan rakan-rakan Pakatan Haram ? Apa saja kepincangan dalaman Pakatan Haram pasti PAS akan membela dan menuding jari kepada UMNO/BN dan mengatakan ini KONSPIRASI MENJATUHKAN PAKATAN HARAM!!!!....Tapi kenapa bila ada kepincangan atau salah laku seksa atau apa saja isu panas melibatkan DAP , PAS akan menjadi yang pertama mengeluarkan kenyataan . Mengadakan demo dan sebagainya .

Untuk juak-juak PAS dan pengikut tegar PAS , kalau sudah jemu tukar saja parti . Masuk UMNO perjuangkan Islam bersama-sama . Tak salah kan ? UMNO juga parti memperjuangkan Islam . Bukan susah nak tukar parti . Sekarang pun dah banyak ahli PAS dan PKR yang masuk UMNO . Tunggu apa lagi . Kucing takan bertanduk dan bulan takkan menjadi dua. Terima sahaja lumrah alam dan hakikat dunia politik kini yang mana UMNO/BN semakin dekat di hati rakyat . Gelombang merah dan biru semakin mewarnai Malaysia . Dari Utara ke Selatan , Barat ke Timur gelombang merah dan biru semakin mewarnai Malaysia . Jom!!!tukar parti kepada UMNO......Hidup UMNO!!!!!!....


"Retak Menanti Belah"

PKR sudah hancur!!!!!!!

Tuesday, April 5, 2011

KAK JIJAH PUN DAH KONFIUS..!!!...

Sidang media yang di buat oleh PKR kelam kabut . Di fahamkan Kak Jijah pening dan panik bila wartawan asyik tanya pasal jam Omega yang dia kata ada dalam simpanan dia . Taktik Kak Jijah untuk tarik perhatian wartawan bagi membincangkan lebih kepada isu video seks tak menjadi nampaknya . Kak Jijah kata orang dalam video itu bukan suaminya Si Abang AnuWar.Alasan dia ialah dia kenal susuk tubuh suami sendiri . ye ker Kak Jijah ? Betul ker bukan Abang AnuWar ? kalau tak betul kenapa Kak Jijah nak panik dan marah . Buat bodo jer la . lepas itu bila wartawan asyik tanya mana dia jam Omega dan minta tunjukkan terus Kak Jijah mengamuk . Terus sidang media di hentikan . Apahal ni Kak Jijah...?....Dan yang paling membuatkan hati saya nak ketawa sebab Kak Jijah mengulangi lagi skrip tahun 1998 dahulu iaitu "INI SEMUA KONSPIRASI KERAJAAN UNTUK MENJATUHKAN ANWAR" . . . Sudahlah Kak Jijah oiii....Terima saja hakikat . . 
Okay....cau dulu yer Kak Jijah!!!!!!........



Monday, April 4, 2011

DOA SOLAT HAJAT PR TERTUNAI

PANAS!!!PANAS!!!PANAS!!!...Doa solat hajat tolak fitnah yang di adakan oleh Pakatan Haram baru-baru ini akhirnya tertunai . Kini sana sini orang asyik memperkatakan tentang rakaman video kontroversi itu yang boleh di dapati secara meluas di Youtube . Apa lagi nak di kata selepas ini oleh puaak-puak Pakatan Haram?... Persoalan siapa pelakon video itu . .perut buncit ke tak...klon sapa ke tak...Akhirnya terjawab sedikit sebanyak . Dan permintaan gila Karpal Singh baru-baru ini yang mahu video itu di tayangkan di Sidang Parlimen juga sudah tertunai .....Kini semua rakyat dapat melihat dan seterusnya menilai sendiri kesasihan dan ketulenan rakaman kontroversi ini .

Aduhai la Abang AnuWar apa lagi selepas ini ? Kalau benar orang di dalam rakaman itu ANDA maka mengaku sahajalah . Jadilah seperti Chua Soi Lek yang mengaku terus terang . Jangan berdalih lagi . Nak tanya satu soalan mana dia Pok Nik , di mana Hadi Awang dan lain-lain kroni-kroni AnuWar yang menyatakan pendirian tentang isu rakaman ini .

"KALAU TAK ADA ANGIN MACAM MANA POKOK BERGOYANG"....Sudah-sudahlah menuduh UMNO/BN yang bertanggungjawab dalam isu video kontroversi ini . PM sudah mengumumkan bahawa UMNO/BN tidak terlibat langsung . Inilah dia padah untuk AnuWar bila di tikam oleh kawan-kawannya sendiri yang sudah muak dengan perangai busuk AnuWar . Hentikanlah menipu rakyat . Kami dah penat!!!!......



Friday, April 1, 2011

POK NIK PENGERUSIKAN SURUHANJAYA DIRAJA SIASAT VIDEO SEKS ANuWAR ?

Sana - sini juak-juak Pakatan Rakyat a.k.a Pakatan Haram tidak puas hati dan marah dengan isu video seks terbaru yang di katakan pelakonnya adalah AnuWar . Dan sana-sini juga mereka berkokok mengatakan itu adalah fitnah dan konspirasi jijik UMNO/BN untuk menjatuhkan AnuWar agar tidak dapat bertanding untuk PRU13 nanti . Walaupun ramai yang telah melihat video itu mengatakan bahawa orang di dalam video itu adalah AnuWar namun puak-puak Pakatan Haram ini masih tidak mahu percaya . KPN juga sudah mengesahkan bahawa video itu tulin dan tiada kesan CGI atau sebagainya . Cuma masih belum di sahkan siapa pelakonnya sahaja . Pelik sungguh kenapa pulak puak-puak Pakatan Haram ni nak marah sangat . Bukan di sahkan lagi oleh KPN dan di buktikan lagi adakah itu AnuWar . Releks la brader.....

Kalau rasa UMNO/BN akan memutar belitkan fakta dan juga mengedit video itu setuju sajalah di tubuhkan satu Suruhanjaya DiRaja untuk menyiasat kes video ini dan minta Pok Nik yang jadi pengerusinya . Takan
Pok Nik nak mendajalkan AnuWar pulak kot tambahan pulak AnuWar bakal jadi PM..KONONNYA LA....tak perlu risau kalau di pihak yang benar . Tapi apa pun selesaikan dulu satu persatu kes AnuWar ni bermula dengan kes liwat . Dah di suruh bagi DNA secara sukarela pun mengelak . Bila di suruh mengaku isu video seks pun tak nak juga sampai di anjurkan Solat Hajat Fitnah...Adeesss!!!!!....penat aku dengan perangai kau ni AnuWar . Kesian la Pok Nik pun dah tak larat . Bagi otak dia rehat sama sebelum bersara ni

Eh!!!....pening dah Pok Nik pikir pasal si jantan kabaret sorang ni!!!......


           

Video seks: Umno yang tutup mulut mufti

ARTIKEL INI SAYA PETIK DARI HARAKAHDAILY...LAGI FITNAH OLEH MEREKA!!!!

KUALA LUMPUR, 1 Apr: Umno sebenarnya yang menutup mulut mufti dari memberi pandangan berhubung isu video seks yang didakwa membabitkan Ketua Pembangkang, kata Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Katanya, ia terbukti apabila Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria (gambar) mendedahkan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia yang tidak mengeluarkan padangannya berhubung isu pendedahan video seks tersebut.

"Kalau begitu nampak sangat Umno dan medianya (Utusan) ada agenda sendiri.

"Pandangan yang menyebelahi pembangkang mereka tak siar, yang menghentam pembangkang mereka siar," katanya yang juga Yang Dipertua PAS Shah Alam.

"Nampak sangat mereka mempergunakan mufti untuk kepentingan politik," tambahnya lagi.

Harussani seperti dilapor The Malaysian Indsider semalam mendakwa beliau telah 
mengeluarkan pandangan kepada Utusan bahawa pendedahan video itu telah mengaibkan
 Anwar kerana tiada saksi yang boleh ia belum dibuktikan kebenarannya.

Namun kenyataannya itu dipotong sebahagiannya dan tidak disiarkan penuh oleh akhbar 
Umno itu.

“Siapa kata saya tidak bersuara? Siapa kata saya tidak ada cakap apa? Sejak hari pertama 
lagi saya sudah bercakap mengenai perkara ini dan bagi saya rakaman video seks itu telah mengaibkan Anwar kerana tiada saksi yang boleh buktikan.

“Saya ada bercakap dengan Utusan Malaysia tapi apa yang keluar sikit sahaja, mereka
 tidak keluarkan secara keseluruhan apa yang saya katakan... yang tertulis ia (video seks)
 hanya fitnah, itu sahaja... yang lain-lain tidak keluar,” katanya.

Mufti Perak itu turut mengakui rakaman video seks itu boleh dianggap sebagai fitnah dan 
dosa besar kerana hukuman telah dijatuhkan terlebih dahulu terhadap Anwar tanpa bukti 
yang sahih.

“Kita buka rahsia orang ini adalah haram, benda yang tidak betul tapi didedahkan adalah
 satu fitnah, dosa besar dan tidak bermoral.

“Rakaman video seks itu betulkah Anwar? Laporan juga belum dapat dipastikan lagi... ini
 adalah fitnah dan dosa besar,” katanya.

Sebelum ini, banyak pihak khususnya Pakatan Rakyat mendesak para mufti menyatakan 
pandangan berhubung isu video seks terbabit termasuk pandangan dari Harussani.

Ia kerana, beliau sering dilihat hanya mengeluarkan pandangan yang mengiyakan tindakan parti pemerintah dalam beberapa isu kontroversi.

Ianya termasuk isu perletakan ancak tiang seri oleh Menteri Besar BN Perak, 
Datuk Seri Zambry Kadir dan beberapa kali serangannya terhadap pandangan 
Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat khususnya dalam isu 'Undi PAS masuk Syurga'.

Cabar Utusan, RTM, TV3 siar kenyataan

Dalam pada itu, Bekas Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin ketika mengulas kenyataan itu turut memuji keberanian Harussani menyatakan pendiriannya dalam isu video seks tersebut.

Katanya, ternyata yang menjadi penghalang hukum sebenar dijelaskan kepada rakyat 
adalah Umno dan media mereka.

"Saya cabar RTM, TV3 dan kahbar media perdana lain turut siarkan kenyataan dan pandangan
 Mufti Perak ini," katanya ketika dihubungi Harakahdaily.

Walaubagaimanapun beliau juga menggesa Harussani agar menyatakan pandangan berhubung
 isu-isu lain termasuk hukum rampasan kuasa oleh BN Perak dan hukumlarangan premis judi di Kelantan yang dipolitikkan oleh pemimpin Umno BN.

Thursday, March 31, 2011

VIDEO SEKS TULEN LA BANG ANWAR!!!!!



HaHaHaHaHa!!!!....video seks itu tulen rupanya . Bukan di edit atau di manipulasi oleh mana-mana pakar terbaik di dunia pun . Macam mana abang AnuWar nak spin pulak kali ini ? Ketua Polis Negara sendiri sahkan bahawa video itu 100% tulen . Nak cari pakar dari mana pulak kali ini AnuWar oiii....Terima saja hakikat dan mengaku saja ITU KAMU!!!!!.....Jadi gentleman ajer la .....Rakyat dah tak larat kena "spin" dengan perangai kamu la AnuWar .     Sudah la...bertaubat segera . Pintu taubat sentiasa terbuka untuk umat NYA . 

Kepada pengikut-pengkikut AnuWar pulak tak payah susah payah buat demo lagi . Solat hajat tolak fitnah pun dah di lakukan  tapi semakin kebenaran terbongkar . Jangan main - main dengan hukum Allah swt ni . Jangan main-main dengan sumpah . Alahaiiiiii kesian betul la dengan korang .   

Friday, March 25, 2011

HARAKAH DAILY KATA "MALANGNYA RAKYAT , PEMIMPIN UMNO/BN MACAM SERIGALA JAGA KAMBING"

Salam , hari ini saya posting sesuatu yang lain sikit . Keratan akhbar ini saya petik daripada HARAKAH DAILY ONLINE bertarikh 25hb MAC 2011 dengan cerita seperti di bawah . 


KUALA LUMPUR, 25 Mac: Ketika pemimpin dan tukang juak Umno atas nama pakar ekonomi mengutuk dan memperlekehkan Buku Jingga Pakatan Rakyat, tiba-tiba Datuk Seri Najib Tun Razak mengulangi sekali lagi kehilangan RM52 bilion saham bumiputera.


Semuanya lambang kebijaksanaan Umno menjaga orang Melayu di negara ini,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.
PAS, katanya hendak dengar juga komen daripada pakar-pakar ekonomi yang akan memberi komen mengenai kehilangan peruntukan saham kepada bumiputera.
Selama ini, ujarnya penganalisa itu hanya membuat analisa mengenai janji 100 hari Pakatan Rakyat, tetapi tidak pernah membuat analisa secara menyeluruh tentang Buku Jingga.
Menurutnya, perkara prinsip yang diketengahkan di dalam Buku Jingga seperti soal ketelusan, melawan rasuah dan penindasan tidak dibincang dalam setiap komen mereka.
Beliau menambah, perkara asas yang mengukuh  sebuah kerajaan yang hebat tidak pernah diuar-uarkan oleh penganalisa politik dan ekonomi yang menjadi pengampu kepada BN.
Pada hal, katanya sifat berhemah dan berjimat cermat serta tidak rasuah di dalam kerajaan PR menyebabkan wang ini dipulang balik kepada rakyat dalam bentuk perkhidmatan.
“Contohnya kerajaan Kedah dalam Bajet 2010  telah berlaku lebihan sebanyak RM 19 juta,” katanya.
Begitu juga, tambahnya kemampuan kerajaan Kelantan yang sudah melebihi 20 tahun memerintah.
Beliau berkata, sebenarnya prinsip yang terdapat dalam Buku Jingga yang merakyatkan ekonomi seperti program kifalah, air percuma, tuisyen rakyat, menaikkan gaji guru Kafa sudah dilaksanakan dilaksanakan di negeri PR.
PAS, ujarnya merasa pelik dengan teori ekonomi songsang Umno, jika untuk kepentingan rakyat maka bankrap, tetapi jika untuk kroni ia sebagai membantu ekonomi orang Melayu.
Tambahnya lagi, alangkah bahagianya rakyat Malaysia jika  mendapat pemimpin seperti PR yang boleh menggunakan dana saham bumiputera yang lesap sebanyak RM52 bilion.
“Kalau wang ini diuruskan oleh pemimpin yang baik nescaya tidak ada lagi rakyat yang tidak bertanah dan berumah.
“Malang sungguh rakyat Malaysia memperolehi pemimpin seperti pemimpin Umno BN seperti serigala menjaga kambing,” ujarnya.
"WAJAH SEBENAR HARAKAH DAILY"
Komen saya : PAS sentiasa salahkan kerajaan dan UMNO/BN tanpa fakta yang kukuh dan baik . Harakah Daily dari dulu sampai kini sentiasa memberikan cerita dan berita fitnah . Masih tidak mahu bertaubat . Selama hidup di Malaysia adakah pemimpin PAS yang hidup dalam kedaifan ? Ada ke yang miskin keterlaluan ? Yang kita nampak rakyat tambahan di negeri Kelantan semakin hidup serba kekurangan . 20 tahun memerintah apa kemajuan yang di bawa oleh Nik Aziz dan konco-konconya kepada rakyat di Kelantan ? Segala kemudahan infrastruktur di bina dan di bawa oleh Kerajaan Pusat . Mengata orang paku serpih , mengata orang PAS yang lebih . Jangan asyik salahkan kerajaan tidak membantu atau kerajaan macam serigala . Siapa serigala sebenar ? Renung-renungkan dan fikir-fikirkan . 

Thursday, March 24, 2011

TIADA LAGI RAYUAN UNTUK PENANGGUHAN KES LIWAT..MANA PAS!!MANA PKR DAN LEBIH MENGHAIRANKAN MANA DAP!!

Akhirnya , tiada lagi rayuan untuk penangguhan kes liwat di benarkan . Tunggu sahaja penggulungan hujah . Apa lagi taktik Anwar selepas ini . Apa lagi muslihat Karpal Singh untuk membebaskan Anwar . Semuanya telah cuba di lakukan , di buat dan di rancang seteliti mungkin . Demonstrasi juga telah di laksanakan . Apa lagi ?...Dalam pada itu saya tertanya-tanya mana dia kelibat penyokong Anwar dari kalangan hamPAS , PKR atau DAP...?....Mana dia Nik Aziz , Hadi Awang , Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng yang selama ini membela Anwar ? Rasanya sudah muak dan jemu kot..sementelah pula apabila Anwar tidak mungkin di bebaskan dari kesalahannya . Pening agaknya kawan-kawan Pakatan Haram Anwar ini memikirkan macam-macam masalah salah laku seks yang Anwar terbitkan menjadi koleksi drama dan cerpen untuk tontonan dunia . Waduh!boleh dapat Anugerah Skrip dan Drama Terbaik ni . Habis kes liwat , kes video porno pula akan di bongkar . Dah tiada arah tujuan untuk melarikan diri . nak larikan diri ke kedutaan mana pula kali ini ? .....Sudah lah tu...penat rakyat terkejar ke sana sini hanya di sebabkan seorang manusia bernama ANWAR IBRAHIM ini . Cukup sampai di sini sahaja . Biarkan negara ini aman .Biarkan negara ini terus berkembang dan biarkan kami hidup selesa . . . . .

"ADOI , AIYAA , ADUH!!!SEMUA TALAK BOLEH PAKAI CAKAP BELIT"

Tuesday, March 22, 2011

DNA DULU BARU CERITA PASAL VIDEO SEKS

Apakah Anwar Ibrahim akan serahkan DNA nya untuk selesaikan segera kes liwatnya ? Rakyat tertanya-tanya dan mula naik jemu dengan keengganan Anwar Ibrahim untuk serahkan DNA nya. Kenapa susah sangat ? kalau di pihak yang benar serahkan sahaja . 
Sekarang ni kita tengok pula keluar isu video seks terbaru Anwar Ibrahim . Siapa Dato T menjadi tanda tanya tetapi isu video seks ini sedikit sebanyak telah mengambil tempat di kalangan orang awam dan tidak mustahil akan membuatkan kita terlupa seketika kepada isu DNA untuk mempercepatkan kes liwat di mahkahamah yang sedang berjalan . Adakah ini satu lagi taktik Anwar Ibrahim untuk mengalih pandangan dunia daripada kes liwatnya sama seperti yang pernah di lakukan dulu ? Apa pun mahkamah lebih adil dan pasti kebenaran akan terbukti . 

Untuk Anwar Ibrahim jangan berlengah lagi teruskan sahaja memberi persetujuan untuk serahkan DNA . Banyak perkara akan dapat di selesaikan dan demonstrasi supaya di serahkan segera DNA pun akan senyap begitu sahaja . Nah..!!!!senang kan....Senangkanlah urusan mahkamah dan kasihanilah kepada seluruh pengikut parti PKR yang dahagakan kebenaran . Kata KEADILAN UNTUK SEMUA...MANA NI ? JANGAN JADI PONDAN LA.......



Sunday, March 20, 2011

SANA SINI PAKAT KELUAR PKR!!!!!!

"TUNGGU MASA UNTUK BERKUBUR"

Sana - sini ahli PKR pakat keluar parti . Anwar dah mula kecut teloq . Gelabah mengalahkan takutnya dia dengan kes liwat . Habis ahli PKR mengamuk . Kata mereka parti dah tak relevan . Mereka dah hilang kepercayaaan terhadap kepimpinan parti . Anwar dan Azmin pening kepala memikirkan macam mana lagi nak kelentong ahli supaya tak kelaur parti . 

Penulis rasa kalau Anwar bersetuju serahkan DNA untuk kes liwat mungkin tak ramai-ramai pakat keluar parti . Kekacauan dalam parti pun di sebabkan oleh Anwar jadi apa tunggu lagi . Berani kerana benar . Tak payah pening kepala memikirkan lagi Anwar . Lakukan demi maruah yang dah tercalar . Lainlah dah memang salah kan . Jangan lagi mengadaikan maruah mu itu Anwar . Teruskan saja . Bagi saja . Selamatkan parti kalau boleh . Selamat Maju Jaya...!!!!! 

Friday, March 18, 2011

GAPET - SINGKATAN GABUNGAN PELIWAT TEGAR NAK BUAT DEMONSTRASI 21 MARCH

"SIVAJI THE BOS YANG AKAN TERKUBUR TAK LAMA LAGI"


Alahai demo lagi ker ? GAPET ni apahal la suka menyusahkan rakyat . Apa perlunya demo ni ? Serah ajer la DNA tu habis cerita . Tak akan ada lagi suara-suara tidak puas hati nanti pasal kes DNA ni . Bagi ajer la kalau memang tak bersalah meliwat . Apa nak takut pulak….berani kerana benar . 

 GAPET atau singkatan daripada Gerakan Anti Pendakwaan Terpilih untuk selamatkan Anwar pulak . Berapa agaknya Anwar bayar korang untuk demo ni ? Alahaiiii peliwat pun nak dipilih.. GAPET nak bela orang yang keji.

GAPET oiiiii GAPET tak payah la buang masa macam ni . Lebih baik korang pergi buat kerja yang berfaedah sikit . Tolong jangan menjahanamkan kawasan sekitar mahkamah atau kawasan liputan demo korang tu . Sedih aku…..Agak-agaknya.., ada lagi ke rakyat Malaysia yang sanggup nak berdemo semata-mata menyokong seorang peliwat macam Anwar ni?

"APA LAGI LA AKU NAK BUAT UNTUK TERLEPAS"


Macam-macam la kalau pembangkang tu tetap pembangkang . Baik balik rumah masak nasi dari korang berpanas berdemo benda-benda jijik dan tak ada faedah tu . Ikut ajer nasihat baik aku ni GAPET oiiiii . Jangan lagi nak pertontonkan kebodohan korang tu membela Si Peliwat Tegar tu . Biar mahkamah tentukan sudah la . Penat dah woiiiiiiiiii dengan demo tak berfaedah ni . 

Tuesday, March 15, 2011

TANDAS PERCUMA TAK PERLU BAYAR!!!!!!

Tandas khas yang di sediakan ini hanya untuk Guan Eng dan EXCO-EXCO sahaja . Di ulang hanya untuk mereka sahaja . Jadi jangan sesiapa pun yang tidak berkenaan cuba-cuba nak singgah melepaskan hajat kat sini sebab tak di benarkan . Sah-sah penduduk di Jelutong Pulau Pinang ni marah sangat kepada kepimpinan Pakatan Rakyat yang di terajui oleh DAP yang selalu menindas rakyat terutama orang Melayu .Yang anehnya menurut penduduk di sini bangunan sekitar kawasan ini di robohkan atas arahan Kerajaan negeri tetapi tandas ini pulak di biarkan sahaja . Tidak pulak di robohkan . Kalau filem ALI BABA BUJANG LAPUK habis tandas yang di robohkan tapi di Jelutong ini di biarkan . Memang sah-sah khas untuk Guang Eng dan EXCO-EXCOnya melepaskan hajat yang belum tercapai . 

       Macam-macam penindasan di lakukan oleh Kerajaan Negeri di bawah Guan Eng yang mana makin hari makin menjadi - jadi . Sedarlah wahai penduduk Pulau Pinang , cukuplah di tindas sebegini rupa . Bangkitlah menentang kepimpinan komunis ni . Perubahan perlu di lakukan dalam PRU13 nanti . Sama-samalah kita bangun menentang kezaliman DAP . 

      Alahai Guan Eng dan EXCO-EXCO nya termasuk la TKM1 yang tidak berfungsi langsung tu . Kali ini dapat tandas percuma  , rasanya lepas ini akan dapat la tisu tandas percuma dan seterusnya PENAMPAQ PERCUMA . uak-puak PAS pun boleh juga kalau nak merasa PENAMPAQ PERCUMA MAMU PENANG . HARIA PENANG!!!!!!MAI CHEQ MAI!!!

BARU BAGI KERANDA DAH KECUT KER?



TAHNIAH kepada Timbalan Yang Dipertua Persatuan Peniaga-peniaga Komtar Mohamed Ghani Abd Jiman hari ini yang cuba menghantar hadiah berupa sebuah keranda kepada ADUN Komtar,Ng Wei Aik . Bagaimanapun, cubaan Ghani untuk menghantar keranda itu ke rumah Ng di Happy Valley berdekatan Paya Terubong, gagal.
Walaupun gagal ini menunjukkan betapa marahnya mereka kepada ADUN KOMTAR ini yang berlagak samseng terutama kepada peniaga-peniaga di ruang legar KOMTAR khususnya peniaga Melayu . Ini bukan kali pertama ADUN KOMTAR ini menjalankan tugasnya yang "ALA SAMSENG" . Sebelum ini sudah banyak kali ADUN KOMTAR ini membuat huru-hara dan provokasi kepada peniaga-peniaga Melayu .  

Erm , terfikir juga di manakah dia Timbalan Ketua Menteri 1 yang beragama Islam berbangsa Melayu ini bersembunyi ?...Apakah peranan yang di mainkan oleh Mansor bin Othman ni ?...
Takut dengan Guang Eng ker sampai sunyi sepi tidak kelihatan langsung . 

ADUN KOMTAR iaitu Weng Aik pula takan baru dapat hadiah keranda dah takut sampai minta polis segera menangkap dan menyiasat ?...

"Aiyaaaaaa Apek itu Ghani mau kasik hadiah sama lu saja bukan mau buat sesuatu ma.....Lu manyak buat salah itu pasal lu sudah takut...."
 

Monday, March 14, 2011

Ketua Staf, Ibrahim Yaacub Sahkan Anwar & Saiful Berada di Kondo

AIDCNews – 14/03/11 – Walaupun peguam-peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim berusaha supaya Ibrahim Yaacub yang dipanggil sebagai saksi pendakwa berbohong, tetapi perkara itu tidak berlaku, malah Ketua Staff Anwar turut mengesahkan dua perkara penting yang menjadi kunci terhadap prosiding ini

Pengesahan pertama, Ketua Staff Anwar itu mengakui Mohd Saiful Bukhari Azlan merupakan pekerja di pejabat Ketua Umum dan kedua mengesahkan Mohd Saiful dihantar ke Kondominium Desa Damansara untuk menghantar dokumen kepada Anwar.

Sebelum ini blog gelagat anwar melaporkan ketika peguam-peguam Anwar ‘berpesta’ di Shangri La Hotel, telah menelefon Ibrahim Yaakub yang bakal hadir sebagai saksi supaya melakukan sesuatu dalam keterangannya yang boleh menyelamatkan Anwar. Klik di sini

Namun keterangan Ibrahim Yaacub pada 9 Mac 2011 tidak membantu Anwar, sebaliknya mengesahkan lagi dakwaan yang dibuat sebelum ini.
Bekerja Di Pejabat Anwar, Seksyen 16
Mohd Yusof : Anda adalah Ketua Staff Anwar Ibrahim ?
Ibrahim : Ya
Mohd Yusof : Pada tahun 2008, adakah anda juga Ketua Staff Anwar ?
Ibrahim : Ya
Mohd Yusof : Di mana pejabat anda pada Jun 2008 ?
Ibrahim : Seksyen 16, Petaling Jaya
Mohd Yusof : Pada Jun 2008, adakah anda mempunyai pekerja bernama Mohd Saiful Bukhari bin Azlan?
Ibrahim : Dia (Saiful) bukan pekerja, dia adalah sukarelawan sementara.
Mohd Yusof : Dia bukan pekerja rasmi, tetapi dia bekerja di pejabat Anwar ?
Ibrahim : Ya
Mohd Yusof : Apa tugas-tugasnya ?
Ibrahim : Dia adalah pekerja pejabat secara umum.
Kenyataan Ketua Staff Anwar itu mengesahkan keterangan yang pernah dibuat oleh mangsa, Mohd Saiful Bukhari pada 3 Februari 2010.
Malah keterangan Mohd Saiful lebih detail dan jelas.
Mohd Yusof : Boleh beritahu sejak bila bekerja pada 2008 dan dengan siapa?
Saiful : Pada awal Mac 2008, saya dijemput oleh rakan saya Rahimi untuk bekerja dengan Anwar Ibrahim.
Mohd Yusof : Pada mula bekerja dengan Anwar, apa kerja yang kamu buat?
Saiful : Saya masuk (ke pejabat Anwar) seminggu sebelum pilihanraya umum, saya mulakan tugas sebagai sukarelawan, sebagai sukarelawan banyak kerja yang saya buat seperti atur jadual perjalanan ceramah pilihanraya. Kadang kala saya ikut beliau ke ceramah-ceramah di sekitar negara. Pada yang sama saya bantu rakan saya Rahimi iaitu Pegawai Khas Anwar.
Mohd Yusof : Siapakah beliau yang kamu maksudkan?
Saiful : Beliau yang dimaksudkan adalah Anwar Ibrahim
Mohd Yusof : Berapa lama kerja sebagai sukarelawan?
Saiful : Dalam lebih kurang dua bulan dari awal Mac hingga hujung April, selepas itu saya dilantik oleh Anwar Ibrahim sebagai pembantu peribadi (PA).
Mohd Yusof : Perlantikan ini ada surat?
Saiful : Tiada
Mohd Yusof : Apa tugas-tugas sebagai pembantu peribadi?
Saiful : Tugas-tugas saya merangkumi:
1- Mengatur pertemuan sulit Anwar seperti pada ketika itu untuk berkomunikasi dengan agen atau ahli parlimen yang terlibat dalam parti.
2- Uruskan dan membantu Ibrahim Yaacob iaitu Ketua Staff dalam mengatur jadual beliau.
3- Membuat filing dokumen sulit seperti akaun-akaun bank.
4- Mengawal selia hand phone peribadi beliau, setiap pagi Anwar beri hand phone untuk disemak SMS dan highlight SMS yang penting.
Mohd Yusof : Selain Ibrahim Yaacob siapa lagi yang bekerja dengan Anwar ?
Saiful : Tidak ingat sebab selalu bertukar
Mohd Yusof : Jika boleh ingat pada bulan Mac atau April?
Saiful : Hanya saya, Rahimi Osman, Nathanielle Tan dan Aasil Kazi Ahmad (warganegara AS)
Mohd Yusof : Adakah Anwar mempunyai pemandu?
Saiful : Ada ramai, yang saya kenal adalah Mokhtar, seorang lagi nama samaran iaitu Botak, Kahar. Saya panggil pemandu Anwar sebagai Pak Sani.
Mohd Yusof : Adakah anda dibayar gaji sebagai PA?
Saiful : Ya
Mohd Yusof: Berapa gaji?
Saiful : Yang rasmi dibayar oleh kak Jun iaitu RM 1000 yang tak rasmi seperti elaun bergantung kepada trip-trip yang saya pergi (bersama Anwar). Sebagai contoh ke Singapura-USD 1000 dan Hong Kong HKD 10,000.

GEMPAR!!!! VIDEO ANWAR MELIWAT SAIFUL!! PANAS

Sunday, March 13, 2011

Jumpa ular dan naga dan pemimpin Pas, ketuk kepala pimpin pas dulu.

YB USTAZ MOHD NOR HAMZAH (DUN BUKIT PAYONG) diberitakan pengsan beberapa kali kerana mendapat berita pegawai khasnya telah mencapai inzal terlarang bersama muslimat Indon .


Pasangan ini ditangkap dalam keadaan zip seluar terbuka dan basah dalam kereta di dalam kawasan Surau Kg. Alur Tuman, Pulau Kerengga, Marang.Proton Saga WBS 6829 diperiksa oleh pihak polis di tempat yang sunyi apabila melihat kelibat didalam kereta yang mencurigakan.

Atas sifat khawarij yang menghalalkan cara,pasangan ini di kawtim oleh orang pejabat agama agar dibuat perbicaraan secara tertutup.


Layanan istimewa oleh pejabat agama rata ratanya dari kalangan khawarij juga dibuat semata mata mahu menutup malu dan kerja maksiat khawarij PAS dari pengetahuan umum.


Kerja khawarij PAS memang sejak dulu suka tutuh bini orang,rembat anak dara orang,buntingkan anak dara orang ,sampai ada yang bini sendiri mai bulan pun depa balun macam pesuruhjaya khawarij PAS Perlis tu.

Nota: Kami kalau jumpa pemimpin pas dengan ular dan naga, kami ketuk kepala  pemimpin pas dulu , sbb ular dan naga tak lah jahat macam mereka.

Anwar Ibrahim Oportunis

APABILA terjadinya kebangkitan rakyat Mesir menentang Hosni Mubarak secara besar-besaran di Mesir, di Malaysia pula kedua-dua belah pihak iaitu parti yang memerintah dan pembangkang pastinya sama ada secara senyap-senyap atau terang-terang membuat perbandingan dan bertanya terdapatkah apa-apa persamaan ataupun perbezaan di antara kedua-dua buah negara.

Soalan pokok yang mahu dicari jawapan: Bolehkah apa yang terjadi di Mesir berlaku di Malaysia?
Secara pandangan mata kasar, beberapa persamaan memang ada.

Pertama, persamaan paling jelas adalah kedua-dua buah negara mempunyai penduduk majoriti beragama Islam. Bagaimanapun kalau berdasarkan laporan media yang tidak sering putus, faktor agama semata-mata bukanlah yang paling penting dalam mencetus kebangkitan rakyat Mesir.

Para penunjuk perasaan terdiri daripada orang Islam dan juga Kristian Koptik. Oleh itu, persamaan dari segi agama ini mungkin boleh dianggap sebagai tidak begitu relevan dalam usaha untuk menjawab soalan pokok yang dinyatakan di atas.

Kedua, tempoh pemerintahan rejim yang menjadi sasaran protes. Di sini ada persamaan dan juga perbezaan. Di Mesir, usia rejim Mubarak telah menjangkau tiga dekad sementara di Malaysia pula tampuk pemerintahan negara telah dipegang selama lebih lima dekad oleh parti yang sama iaitu Barisan Nasional/Perikatan, yakni sejak negara merdeka.

Sekiranya dipandang dari sudut ini, memanglah ada persamaannya. Bagaimanapun, di Malaysia orang yang memegang jawatan ketua eksekutif, iaitu perdana menteri, telah bertukar sebanyak lima kali dan tidak seperti Mubarak di Mesir yang terus menerus memerintah negaranya selama hampir 30 tahun.

Perdana Menteri sekarang, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, baru dua tahun memegang jawatan tersebut. Ini adalah satu perbezaan. Kemarahan dan kemuakan rakyat Mesir dapat ditumpukan kepada keperibadian Mubarak kerana dia telah begitu lama memerintah negara itu dan boleh dianggap punca segala kelemahan dan kesusahan masyarakat Mesir.

Adalah menjadi ‘open question’ ataupun soalan tiada berjawapan buat masa ini sama ada perkara yang sama boleh dikatakan terhadap Najib.

Ketiga, kepincangan masyarakat yang menjadi bahan dan sebab musabab protes. Di dalam hal ini, terdapat banyak persamaan di antara Mesir dan Malaysia.

Korupsi dan penyelewengan kuasa adalah isu yang mendapat perhatian dan menimbulkan ketidakpuasan hati rakyat, baik di Mesir, baik di negara ini. Dan ia bukanlah perkara baru dalam mencetus kemarahan rakyat. Amalan korupsi memang terdapat di kedua-dua buah negara. Janji pemerintah untuk membasmi korupsi secara serius jika tidak dikotakan pasti akan menambahkan kebencian rakyat. Apatah lagi sekiranya yang mengamal rasuah dan kronisma adalah pemerintah itu sendiri.

Di Mesir, institusi-institusi negara telah disalahgunakan untuk menjadi alat politik bagi memperkuatkan cengkaman kuasa rejim Mubarak. Badan-badan kerajaan seperti polis dan pasukan risikan dan keselamatan dalam negeri digunakan untuk menekan dan menindas mana-mana golongan dan anasir yang berani bersuara menentang rejim. Media massa di bawah kuasa rasmi rejim dan juga swasta dikawal untuk membendung suara dan mesej pihak yang membangkang kerajaan.

Di dalam aspek ini, sudah pasti di Malaysia, ada juga yang akan beranggapan dari segi korupsi tiada bezanya dengan Mesir. Cuma sejauh manakah amalan itu berlaku di Malaysia jika dibandingkan dengan Mesir.

Di Mesir, kadar pengangguran lepasan universiti yang tinggi juga telah dikatakan sebagai salah satu faktor penting dalam memulakan kebangkitan rakyat. Ini adalah kerana anak-anak muda merupakan golongan utama dan awal dalam menganggotai protes jalanan yang telah berlaku. Ekonomi negara itu yang tidak berkembang dengan kadar yang membolehkan peluang pekerjaan bertambah dan mencukupi bagi para lepasan universiti telah menjadi asas bagi ‘unfulfilled expectations’ atau harapan yang tidak dipenuhi di kalangan anak muda lepasan universiti.
Ada pemerhati yang menganggap faktor ini lebih penting dari kemiskinan rakyat dalam mencetus revolusi jalanan di Mesir. ‘Unfulfilled expectations’ di kalangan generasi muda terpelajar ini memberikan kesimpulan kepada mereka bahawa sekiranya perubahan atau reformasi masyarakat hendak dihidupkan, syarat utama yang perlu dipenuhi adalah perubahan rejim atau ‘regime change’.
Adakah mirip-miripnya juga di Malaysia? Pengangguran lepasan universiti memang ada dan kebelakangan ini dikatakan seramai lebih 60,000 siswazah telah tidak mendapat pekerjaan, satu angka yang boleh juga dianggap tinggi. Bagaimanapun, adakah ini satu angka yang sudah mencecah tahap kritikal yang mana ‘unfulfilled expectations’ akan menjadi bahan untuk satu kebangkitan rakyat sama seperti apa yang telah dilihat di Mesir? Setakat ini, tiada tanda-tanda yang mengiyakan.
Selepas berbicara tentang persamaan yang mungkin ada di antara Mesir dan Malaysia, apa pula perbezaan yang dapat dikenalpasti?

Di Mesir, pilihan raya yang telah dijalankan rata-rata dipersoal dan dicurigai kredibilitinya, terutama sekali yang telah diadakan pada November dan Disember 2010. Di dalam pilihan raya itu, Mubarak telah diumumkan mendapat 97% undi sokongan dari para pengundi Mesir, satu keputusan yang tidak dipercayai oleh rakyat Mesir sendiri. Oleh sebab proses pilihan raya dianggap tidak boleh dipakai sebagai mewakili sentimen dan kehendak rakyat, maka pilihan yang tinggal adalah demonstrasi jalanan.

Di Malaysia, pilihan raya secara umumnya masih boleh dianggap sebagai bebas (free), walaupun terdapat beberapa tandatanya sama ada ia boleh dianggap adil (fair). Perkara-perkara seperti undi pos dan daftar pengundi yang kurang kemas serta penguatkuasaan peraturan pilihan raya yang tidak konsisten menjadi asas kritikan bahawa proses pilihan raya di Malaysia adalah kurang adil.

Bagaimanapun, berdasarkan pilihan raya 2008, yang mana parti pemerintah telah kalah di banyak kerusi dan negeri, pilihan raya di Malaysia boleh dikira masih bebas dan mempunyai potensi sebagai cara untuk rakyat menukar kerajaan. Jadi, di dalam aspek ini, perbezaan ini berbanding Mesir mungkin akan mengurangkan kebarangkalian protes jalanan besar-besaran berlaku di Malaysia sebagai salah satu kaedah untuk ‘regime change’.
Sekiranya terjadi atau meletusnya kebangkitan rakyat Malaysia, seperti yang terjadi di Mesir, apa pula faktor yang boleh membawa kepada kejayaan aspirasi rakyat ataupun sebaliknya, yakni kegagalan?

Perkara paling ketara yang dapat diperhatikan sepanjang revolusi yang bermula pada 25 Januari 2011 di Mesir adalah kebijaksanaan dan disiplin golongan penentang rejim Mubarak, terutamanya Ikhwan Muslimin, dalam keengganan mereka untuk menjadi opportunis politik dan menggunakan gerakan protes rakyat tersebut sebagai satu cara atau vehicle untuk merebut kuasa politik.

Ini adalah disebabkan kesedaran dan pegangan di kalangan mereka bahawa perubahan atau reformasi adalah lebih penting dari kuasa atau jawatan politik semata-mata.

Di samping itu mereka sedar bahawa gerakan protes besar-besaran itu telah timbul secara spontan dan dianjur atau disusun oleh golongan muda yang tidak mempunyai apa-apa pertalian kepada mana-mana parti politik. Revolusi yang tercetus itu adalah bagaikan anak kecil yang mesti dibenarkan untuk membesar sendiri. Sekiranya Ikhwan atau mana-mana pertubuhan politik tergesa-gesa atau terlalu gopoh untuk mendakap anak kecil itu dan mendakwa anak kecil itu dia yang punya, sudah pastinya musuh-musuh revolusi akan membunuh anak kecil itu.

Di situlah terletaknya kelebihan parti-parti pembangkang di Mesir. Mereka tidak membenarkan cita-cita peribadi dan keinginan untuk kuasa politik mempengaruhi tindak tanduk mereka. Yang paling penting, reformasi atau revolusi dalam masyarakat mereka mesti terlebih dahulu diberi ruang dan peluang untuk wujud. Sekiranya dunia kagum atas keberanian dan kecekalan rakyat Mesir dalam berdemonstrasi beramai-ramai menumbangkan Mubarak, wajar juga dunia menyanjung kewarasan dan kebijaksanaan pertubuhan pembangkang Mesir dalam menangani pergolakan yang melanda negara mereka.

Persoalannya sekarang adakah terdapat barisan pembangkang yang sedemikian rupa di negara kita?
Mungkin untuk mencari jawapannya, perlu kita amati tindak-tanduk ketua pembangkang di Parlimen Malaysia yang juga pemimpin parti pembangkang, yakni Datuk Seri Anwar Ibrahim, sepanjang karier politik beliau.

Beliau telah muncul sebagai seorang pemimpin pelajar ketika menjadi mahasiswa di Universiti Malaya. Jawatan yang dipegang olehnya sebagai presiden Persatuan Bahasa Melayu Universiti Malaya telah memberi beliau peluang untuk menganjur dan mengerah tenaga pelajar secara besar-besaran untuk berdemonstrasi pada tahun 1971 semasa lawatan Thanom Kittikachorn, perdana menteri Thailand, ke Kuala Lumpur.

Punca demonstrasi adalah penindasan rejim Kittikachorn ke atas orang Islam Patani yang menyemarakkan perjuangan pemisah di wilayah itu. Demonstrasi pelajar yang berlaku adalah antara yang terbesar pernah diadakan di Kuala Lumpur. Selepas demonstrasi itu, Anwar menjadi terkenal sebagai seorang pemimpin dan aktivis pelajar yang hebat.

Reputasi dan pengaruh beliau terus menyerlah apabila tunjuk perasaan mahasiswa besar-besaran berlaku lagi pada tahun 1974 untuk membantah dasar kerajaan terhadap golongan miskin. Punca demonstrasi adalah kebuluran yang dikatakan telah berlaku di daerah Baling, Kedah. Anwar telah dikenali pasti sebagai ketua demonstrasi tersebut dan ditangkap di bawah ISA.

Selepas dibebaskan dari tahanan ISA, Anwar menggunakan kemasyhuran beliau sebagai seorang pemimpin pelajar dan aktivis Islam untuk menerajui Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM). Dengan itu juga, reputasi beliau sebagai seorang pejuang Islam menyerlah dan ABIM muncul sebagai sebuah pressure group atau kumpulan desakan untuk terus mendapat perhatian kerajaan dan masyarakat umum.

Pada tahun 1982, Dr Mahathir Mohamad, dalam usahanya untuk menarik sokongan pergerakan Islam yang kini kuat pengaruhnya, telah memujuk Anwar untuk menyertai parti pemerintah iaitu Umno. Anwar bersetuju dan akhirnya pada 1993 berjaya menjadi timbalan presiden Umno dan timbalan perdana menteri.

Apabila diamati babak-babak di atas, Anwar adalah seorang yang bijak menggunakan peluang untuk memajukan karier politiknya. Sentimen dan pergolakan semasa digunakan oleh beliau untuk menonjolkan kepimpinannya. Teras perjuangan juga tidak terkecuali dan berubah-ubah demi menguatkan reputasi dan mengembang pengaruh serta jawatan – dari pejuang bahasa Melayu yang kuat bau idealogi nasionalisnya, kepada aktivis Islam anti-nasionalisma, dan balik kepada nasionalis semasa di dalam Umno.

Pada tahun 1998 ketika ekonomi negara dilanda krisis matawang, Anwar telah tercium peluang untuk menambah kuasa berasaskan ketidakpuasan umum terhadap pemerintahan Dr Mahathir. Pada tahun yang sama, gelombang reformasi dan kebangkitan rakyat Indonesia menentang rejim Suharto telah berjaya menumbangkan Suharto sebagai presiden republik itu.

Isu ‘Korupsi, Kronisme, Nepotisme’ adalah bahan gelombang reformasi di Indonesia dalam menamatkan pemerintahan Suharto. Anwar telah mengeksploitasi sentimen yang serupa dalam cubaan beliau untuk mengetepikan Dr Mahathir. Bagaimanapun percaturan Dr Mahathir lebih pantas dan Dr Mahathir telah membuang Anwar dari jawatan kerajaan dan parti.

Krisis politik yang menyusul selepas itu juga telah digunakan oleh Anwar untuk menonjolkan diri beliau sekali lagi sebagai seorang pejuang reformasi yang berani menentang Dr Mahathir. Beliau menjadi ikon gerakan reformasi apabila dipenjarakan pada September 1998.

Selepas dibebaskan dari penjara pada tahun 2004, Anwar terus dianggap sebagai pemimpin reformasi dan selepas pilihan raya 2008 dilihat sebagai pemimpin pembangkang yang telah berjaya membawa kemenangan besar kepada parti-parti pembangkang. Teras perjuangan beliau kali ini adalah politik kepelbagaian kaum di samping dikenali di peringkat antarabangsa sebagai seorang demokrat Islam.

Terkini, setelah melihat revolusi spontan yang berlaku di Tunisia dan Mesir, adalah jelas kelihatan pihak-pihak tertentu sedang giat mengekspoloitasi peristiwa-peristiwa tersebut untuk membentuk satu mindset di kalangan rakyat Malaysia bahawa pemerintahan negara sekarang ini adalah sama dengan rejim-rejim yang telah tumbang di negara-negara tersebut.

Setelah diamati karier politik Anwar Ibrahim, jawapan kini boleh diperolehi bagi soalan yang dikemukakan di atas: adakah tokoh politik pembangkang di Malaysia mempunyai cukup kebijaksanaan dan disiplin politik untuk tidak mengalah kepada nafsu gilakan kuasa dan political opportunism.

Jawapannya adalah tidak. Rekod tindak-tanduk Anwar sepanjang karier politiknya menunjukkan beliau akan tidak teragak-agak untuk mengambil peluang dari kebangkitan rakyat untuk menghadapankan cita-cita peribadinya terlebih dahulu, tidak seperti Ikhwan di Mesir. Pendek kata sekiranya beliau adalah pemimpin pembangkang di Mesir pada 25 Januari 2011, revolusi rakyat akan berakhir dengan kekalahan dan kehampaan akibat sikap political opportunism beliau.

Saturday, March 12, 2011

Kami Berdiri teguh di belakang KPUM.

Kami menyokong kepimpinan Ketua Puteri UMNO Malaysia , Dato' Rosnah . Kami kan terus berada di belakang beliau. Puteri UMNO tidak akan membiarkan kepimpinan kami di perlekehkan. Insyaalah. kami akan pastikan sesiapa sahaja dalang yang cuba mahu menghancurkan perpaduan  Puteri UMNO akan kami  tentang sehingga  ke keringat terakhir kami.~ Zawal Kepala Batas

PERHIPUNAN AMAN MENDESAK ANWAR BERIKAN DNA - SEMUA AHLI PAS DIMINTA TURUT HADIR

Demi kebenaran , penyokong Pas diminta hadir sama di perhimpunan aman akan diadakan di depan Pejabat . PAS di Jalan Raja Laut KL pada hari Ahad 13hb Mac jam 11.30 pagi untuk mendesak Anwar Ibrahim benarkan pihak berkuasa mengambil sampel DNA darinya. Perhimpunan depan Pejabat PAS itu juga untuk  mengajak PAS supaya bersama mendesak Anwar berikan sampel DNA nya. Jemput ramai2 ikut serta di perhimpunan itu demi mencari kebenaran dan keadilan semua pihak. Tolong sebarkan. T.kasih. Berani Kerana Benar.

Tuesday, March 1, 2011

Pemimpin Pas Ziarah Muzium Seks Bukan Perkara Pelik

KUALA KRAU 1 Mac – Bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas, Prof Madya Mohd Noor Deris sedikit pun tidak terkejut, salah seorang pemimpin kanan kerajaan Pas Kelantan mengunjungi muzim seks di Amsterdam, Belanda.
“Pemimpin Pas juga manusia yang mempunyai nafsu … cuma sejauh mana kita berjaya mengawal nafsu berkenaan..tidak kiralah pakai kopiah atau serban kerana yang penting adalah hati dan jiwa yang bersih.
“Saya sama sekali tidak menuduh mana-mana pemimpin Pas, namun jika dakwaan di atas adalah benar dan berasas, ia adalah satu petunjuk Allah s.w.t kepada umat Islam di negara ini khususnya kepada penyokong “totok” mereka untuk melihat perangai serta penipuan pemimpin berkenaan,” katanya.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas pendedahan sebuah blog kidckfella yang mengatakan terdapat pemimpin Pas Kelantan yang merupakan seorang Exco kerajaan negeri telah mengunjungi muzium seks, di Amsterdam.
Ustaz Mohd Noor seterusnya percaya akan banyak lagi penipuan oleh pemimpin Pas akan terbongkar selepas ini terutama tindakan ,mereka menggunakan agama untuk kepentingan politik.
“Tengoklah nanti kerana jika kita ikhlas, baiklah akan hasilnya dan jika kita bermuka-muka dan sebagainya, tunggulah pembalasan Allah sama ada di dunia atau pun di akhirat,” katanya.

Thursday, February 17, 2011

Khalid gagap rampok wang rakyat Selangor

Khalid gagap , nak buat polis sendiri kerana mahu menjadi raja dihati dan gunakan  duit rakyat. Sungguh malang rakyat Negeri Selangor apabila kerajaan pimpinan PKR  asyik menghabiskan duit rakyat. Dulu mereka kata kerajaan BN habiskan duit rakyat . Sekarang mereka lah pelantak menghabiskan duit rakyat,

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor didakwa menyalah gunakan wang rakyat apabila membiayai penginapan kira-kira 500 perwakilan pada Kongres PKR tahun lalu yang kesemuanya berjumlah RM80,500. 

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Noh Omar ketika mendedahkan perkara itu berkata, ia dikeluarkan oleh Menteri Besar Incorporated (MBI) bagi membayar tempahan 100 bilik di sebuah hotel di sini ketika kongres tersebut diadakan.

“Kita ada bukti, invois dan resit bagi membuktikan kerajaan pakatan pembangkang di Selangor telah menyalah gunakan wang rakyat bagi membiayai aktiviti politik mereka.

Ini yang  dapat kita kesan saja, yang mereka sorok entah berapa banyak lagi. Sudah lah Selangor sekarang jadi negeri kawah berlubang sana sini apabila  juak juak ini mencuri pasir.Jom kita humbankan kerajaan ini dalam PRU13 nanti.

Nik Aziz ..mung Giler Ker......??????

Sakit jugok , tapi tak po lah  sebab ambo nak jugok kawe nge demo, putar .... putar ... tak po...

Hebat ..LKY ni dia buat semua orang Islam kat Singapore kurangkan amalan Islam. Dia paling baik sebab dia lah Singapore bukan dalam Malaysia. Dia saudara kita  , orang UMNO  (Melayu) kapir buke saing kite.
Bagi Puteri cabaran Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada  Musryidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat supaya membuat tuntutan kepada DAP bahawa jika kerajaan campuran pakatan pembangkang memerintah mereka akan haramkan judi dan penjualan arak, disamping menerima hukum Hudud ada kebenarannya. Nik Aziz perlu melakukannya jika benar benar dia ikhlas mahu perjuangkan Islam dan bukan perjuangkan kuasa.
Bagi Puteri ini adalah satu tamparan yang hebat kepada Nik Aziz.
Menurut Dr Mahathir sekiranya DAP enggan membuat kenyataan tersebut sanggupkah PAS mendakwa akan kalahkan calon DAP kerana enggan menerima perjuangan PAS. Beranikah PAS bersuara dan meneggaklan kebenaran Islam terhadap sekutunya DAP.
Puteri rasakan PAS tidak ada kekuatan untuk melakukan kerana nawaitu dan matlamat PAS adalah untuk menumbangkan Barisan Nasional sahaja dalam PRU. Bukan untuk membangunkan Islam. 
Pastinya PAS akan membisu berkenaan dengan negara Islam PAS, hukum Hudud, pengharaman judi dan arak kerana bukan dasar dan tujuan perjuangan PAS yang penting tetapi kemenangan dalam PRU dengan pertolongan DAP yang penting. Pastinya Islam bukan perjuangan PAS lagi.
Jika diperlukan PAS menyembelih seekor babi dan Nik Aziz  akan menghalalkan bagi  ahli PAS memakannya untuk membuat ahli DAP mahu berkawan dengan PAS , pastinya PAS akan lakukan. Parti ini sudah tinggal bangkai saja lagi , tiada lagi apa apa perjuangan yang mereka perjuangkan.

Pengundi di  Merlimau khususnya tahu yang mana kaca yang mana permata. PAS akan dikuburkan di Melaka seperti ianya dikuburkan di Tenang Johor.
oleh: Puteri Saadong